tiistai 18. maaliskuuta 2014

UUSI COSTA BLANCA

Nyt on tullut niin paljon kyselyjä MEIDÄN COSTA BLANCA lehdestä, että on syytä vähän kertoa tämän hetken tilanteesta. Ensinnäkin ilmoitan, ettei minulla ole mitään tekemistä "Uusi Costa Blanca" lehden kanssa. Sitä tekevät kuulemma Aulikki Mäkinen ja Veli-Matti Kuparinen. Muista tekijöistä ei ole mitään tietoa. Kuparinenkaan ei ole tullut julkisuuteen millään tavoin mutta taustalla kuulemma toimii tosi aktiivisesti. Minun MEIDÄN COSTA BLANCA lehteen hankkimiini kirjoittajiin Kuparinen on ollut yhteydessä pyytäen ottamaan häneen yhteyttä minun sijaani! Että tällaista puuhastelua sitä sitten pidetään, vaikka hyvin voisin itsekin puuhastella samoissa asioissa. Ainakaan Kuparinen ei ole tietoinen, aionko jatkaa lehtityötä edelleen vai en.

Todennäköisesti en jatka lehtityötä vanhan mallin mukaan mutta varmasti näiden blogi-sivujen lisäksi jossain muussa muodossa. Aion kirjoitella suomalaisiin ja mahdollisesti myös muihin lehtiin. Tämän blogi-sivuston tueksi tulee jatkossa kuva-,video- ja ääni materiaalia. MEIDÄN COSTA BLANCA lehdessä harjoittamani sisältö- ja toimitustyyli tulee olemaan se tärkein toimintatapani jatkossakin. Tähän minua ovat kannustaneet nimenomaan ne lukuisat pyynnöt, joita minulle on joko suoraan tai välillisesti tullut. En osannut edes aavistaa kuinka paljon lopulta kirjoituksiani on kaivattu. Lehtikirjoitteluun verrattuna, tämä uusi tyylini on huomattavasti ajankohtaisempaa kuin painatukseen sidottu paperilehti.

Olen edelleen MEIDÄN COSTA BLANCAN päätoimittaja, vaikka lehti ei toistaiseksi ilmestykään. Kun Aulikki Mäkinen on vt. päätoimittaja "Uusi Costa Blanca" lehdessä, hän hoitakoon asiat hänelle sopivalla tyylillä. Jos se sopii lukijoille, niin hyvä mutta kyllä lukijoiden pitäisi saada tekijät ja taustavoimat tietoonsa. Sillä on kuitenkin mielestäni tärkeä merkitys aina, kun puhutaan mediasta. Jos ei näin ole, on syytä olla varovainen niin ilmoittajien kuin lukijoidenkin ja tietenkin myös avustavien kirjoittajien.

Minulta tulee joitain aloitteita tämän lukijoille vielä tänä keväänä mutta niihin palaan myöhemmin. Toivon runsaasti palautteita näille teksteilleni ja olen suunnitellut parhaille myös palkintoa. Jatkan vielä toisten aiheiden parissa tovin tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti